Mijn eerste reis - Reisverslagen van Luca Meima - WaarBenJij.nu Mijn eerste reis - Reisverslagen van Luca Meima - WaarBenJij.nu

Mijn eerste reis

Met mijn diploma op zak dacht ik aan de studie Geschiedenis te beginnen in Utrecht. Toch bleef ik twijfelen over deze keuze. Waarom niet een jaar iets anders doen en dan pas beginnen aan een studie? Na lang nadenken kwam ik tot het besluit om te gaan werken in een kibboets (=collectieve gemeenschap). Het idee van een kibboets is dat iedereen gelijk is en werkt voor de kibboetskas. De kibboets waar ik naartoe ga heet Nes Ammim. Het is een christelijke kibboets die staat voor de verzoening tussen Jood en Arabier. De kibboets organiseert dialogen om Joden en Arabieren met elkaar in contact te laten komen. Ik zie er naar uit om een aantal maanden aan dit doel mee te werken. Over het algemeen zal ik werken in het Guesthouse, wat de grootste bron van inkomsten is van Nes Ammim. Daarnaast kan ik meedoen aan excursies en studies volgen. Ik zal vast veel ervaring opdoen, veel nieuwe mensen leren kennen en veel van het prachtige land Israël zien. Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen!

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2014

Maart, april en mei

24 Februari 2014

Drie maal de Heilige Stad

07 Januari 2014

De decembermaand

09 December 2013

Interessante dagen

26 November 2013

En toen verder
Luca

Ik ben Luca Meima, 18 jaar oud en ik woon tijdelijk in Nes Ammim, een kibboets in Israël. Ik verblijf hier voor ongeveer acht en een halve maand om te werken en om het land te verkennen.

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 13436

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

14 November 2013 - 25 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: