De eerste paar dagen in Nes Ammim - Reisverslag uit Nahariyya, Israel van Luca Meima - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen in Nes Ammim - Reisverslag uit Nahariyya, Israel van Luca Meima - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen in Nes Ammim

Door: Luca Meima

Blijf op de hoogte en volg Luca

19 November 2013 | Israel, Nahariyya

Vandaag was mijn vijfde dag in Nes Ammim. Het is apart om te bedenken dat in nu gewoon een totaal andere levenswijze heb. Drie keer per dag eten van het buffet op dezelfde tijdstippen, wonen, werken en vrije tijd doorbrengen met dezelfde mensen; het heeft wel iets!
Ik heb al een aantal keer moeten werken. Drie keer in de dining hall en vandaag voor het eerst in de housekeeping (zes uur beginnen!). Thuis moest ik al op adem komen na mijn bed opmaken en deed ik veertig minuten over de badkamer, dit is nu verleden tijd! In iets meer dan een uur heb ik een heel appartement schoongemaakt en waarschijnlijk zal het steeds sneller gaan.
Gisteren had ik mijn vrije dag. Ik ging naar Nahariya naar het shoppingcenter. Om binnen te gaan moet wel even je tas gecontroleerd worden. De kledingwinkels zien er allemaal heel westers uit. Voor negen sjekels een cappuccino, wat nog geeneens twee euro is. 's Middags reisde ik weer af naar Nahariya, niet om met twee meisjes te winkelen, maar om met een aantal jongens te skateboarden (geef mij maar skeelers). Vanaf de baan kon je de zee heel goed zien! Om eerlijk te zijn is de Noordzee toch een stuk spectaculairder om naar te kijken. Die avond werd er een lecture gegeven over What's wrong in missonizing Jews? Erg interessant!
Vanavond gaan we met de Nederlanders kijken naar Nederland-Colombia.
Ik leer steeds meer mensen kennen en dat maakt het stukken leuker, daarnaast begin je steeds meer door te krijgen hoe alles reilt en zeilt.
Natuurlijk mis ik ook mijn familie en vriendinnen, gelukkig heb ik heel veel foto's meegenomen en lachen ze me vanaf de muur toe!

  • 19 November 2013 - 19:41

    Anja Lubbe:

    Hoi Luca,
    ik hoorde van Chrisje dat je een site bijhoud met reisverslagen en foto's. Dus ik ben inmiddels een volger van jou . Vind het erg leuk te lezen wat je allemaal mee maakt.
    Fijn dat je je draai een beetje gaat vinden , geniet ervan !!
    Groetjes Anja

  • 19 November 2013 - 19:49

    Nel:

    Leuk om te lezen :-)

  • 20 November 2013 - 10:58

    Femke Jelles:

    Luca,
    Ik hoor goeie verhalen van Chrisje over je - woow - echt heel tof dat je daar nu bent. Geniet, doe leuke dingen, werkze en succes. Echt tof!! Zie je bij de wedding van het jaar in april!
    Liefs Femke

  • 20 November 2013 - 18:50

    Marie:

    Hahahaha, 'thuis moest ik al op adem komen na mijn bed opmaken'... en na 40 minuten was die badkamer ook wel spik en span he! Ik wil niet weten hoe het appartement eruit ziet na slechts een uurtje boenen :P Nee hoor, je zal wel werken als een paard.
    Lachen dat je met die gasten ging skateboarden! :D Ook leuk, zo'n seminar. Je komt vast geleerd thuis!
    Love you

  • 20 November 2013 - 23:28

    Sara:

    Wat leuk om te lezen hoe het er bij jou aan toe gaat! Ik ga je volgen ;-))... Dikke xxx!

  • 21 November 2013 - 12:55

    Foka De Jager:

    Hoi hoi lieve Luca,
    Wat super om te lezen, je bent in het buitenland. Je droom is uit gekomen.
    Wij wensen je Gods Zegen toe. Geniet ervan en wij gaan je volgen!!

    Liefs, Wijnand en Foka

  • 21 November 2013 - 15:04

    Annemarie:

    Goed te horen dat je aan het aarden bent (-: Over een weekje is het Chanukah! Werkt Menachem nog in de keuken?! Hij maakt altijd heerlijke sufganiyot, soort van donuts die met Chanukah worden gegeten. Etalages van de bakkers liggen dan altijd vol! Ik krijg heimwee van je verhaaltjes haha maar blijf je volgen.

  • 22 November 2013 - 17:29

    Mariam Meima:

    Leuk verhaal Luuc. Endie badkamer doet het helemaal.Die vruchten die ik ga plukken zijn minstens net zo groot als in het land Kanaan destijds. Groetjes Moekie

  • 25 November 2013 - 22:20

    Wim Hofman:

    Hoi Luca,
    Je hebt je draai al gevonden, lijkt me, als ik zo je verslag lees.
    Heel leuk je avonturen op afstand te kunnen volgen.
    Wist meteen al dat je aanleg hebt voor bedden opmaken en sanitair reinigen ;)
    Veel plezier daar Luca!

    Groet,

    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca

Ik ben Luca Meima, 18 jaar oud en ik woon tijdelijk in Nes Ammim, een kibboets in Israël. Ik verblijf hier voor ongeveer acht en een halve maand om te werken en om het land te verkennen.

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 684
Totaal aantal bezoekers 13451

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

14 November 2013 - 25 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: