De reis - Reisverslag uit Nahariyya, Israel van Luca Meima - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Nahariyya, Israel van Luca Meima - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Luca Meima

Blijf op de hoogte en volg Luca

15 November 2013 | Israel, Nahariyya

Gisteren aangekomen in Nes Ammim! De reis ging goed, hoewel op Schiphol al wat problemen optraden omtrent het visum. Gelukkig kon het opgelost worden en kon ik afscheid nemen… Dat viel nog best zwaar. Gelukkig heb ik veel lieve herinneringen van iedereen meegekregen!
Ik en nog een aantal mensen moesten een extra controle ondergaan. Daarna konden ook wij naar de normale controle. Wat een security overal zeg! Vliegtuig driekwartier vertraagd, maar uiteindelijk zat ik naast het raam in het vliegtuig. Na zeker vier uur vliegen zag ik de lichtjes van Tel Aviv. Na de landing moest ik nog door de paspoortcontrole. Ik had verwacht dat ze hier moeilijk gingen doen, maar nee, mevrouw gaf mijn paspoort terug zonder iets te zeggen. Prima, ik kon doorlopen. Met mijn zware koffer en twee tassen kon ik gauw het station vinden en kon ik op de trein stappen naar Akko. Dit duurde twee uur. Jammer dat het zo donker was, ik zag niet veel, behalve mijzelf in het raam. Wat ik heb kunnen zien zag er erg westers uit en soms zelfs Hollands! Na de trein de taxi en ja toen was ik er.
Ik werd warm onthaald bij de receptie en kort geïntroduceerd. Tweeëntwintig van de dertig vrijwilligers zijn op excursie in de Negev, dus ik heb nog niet heel veel vrijwilligers gezien. Zondag ontmoet ik de rest.
Ik werd naar mijn kamer gebracht. Het was groter dan ik dacht, zelfs bureautje en bank staan in de kamer. Ik woon in een soort L-vormig kamercomplex, bestaande uit negen kamers. Ik woon op het hoekje:D

Na lekker geslapen te hebben ging ik eten in de dining hall. Ik werd een beetje rondgeleid en mocht toen al doen wat ik zelf wilde. Het was zo rustig dat ik toch niet hoefde te werken, wat wel de bedoeling was. Nu kan ik genieten van de zon en de stralend blauwe lucht!

  • 15 November 2013 - 11:34

    Daddy:

    Hi puff!
    Well that's a relaxed start of your duty. Great that you can recuperate from your journey.I envy you!
    Have a great day! Do know that your grandpa Meima shared some good news yesterday as well; his heart is quite ok and he doesn't need surgery until furher notice. Next doctor visit in 4 months time. What a blessing.

    Love and kisses, Dad

  • 15 November 2013 - 12:50

    Pauline:

    Ziet er mooi uit daar Luuc! Echt heel fijn dat het toch allemaal nog goed is gekomen met de reis. Wat deden ze moeilijk zeg! Geniet ervan en schrijf maar lekker veel :)

    Liefs Pau

  • 15 November 2013 - 13:10

    Marie:

    Fijn dat je toch niet hoefde te werken! Foto's zien er goed uit :D palmpjes och och. En de treurige foto op het vliegveld... maar we lachen nog daar. Fijn dat je naast het raam zat! We hebben je vliegtuig gevolgd via internet, spannend is dat hoor. Ik wist waarschijnlijk nog beter wanneer je over welke landen vloog ;)
    xxxxxxxxx dikke zoen!

  • 15 November 2013 - 16:35

    Mama:

    Groetjes Luuc, fijn dat je niet hoefde te werken. Ziet er mooi uit met al die prachtige planten. Geniet ervan, ik kijk met Marie mee.
    Liefs mammie

  • 15 November 2013 - 16:47

    Chrisje:

    Wauw, dat ziet er zonnig uit! Sliep je bedje lekker? Leuk dat we gisteren via Skype al een (wazige :-)) indruk kregen van je kamer. En hoe was je eerste werkdag? Ik kijk uit naar je volgende update! We denken aan je! Kussen

  • 15 November 2013 - 17:00

    Nel De Roode:

    De start is goed toch? Lekker rustig aan beginnen :-) Fijn dat je er bent !

  • 15 November 2013 - 23:09

    Akke:

    Liefste Luucje,
    Gelukkig had ik je al even gister gesproken, maar wat leuk die foto's.
    En idd veel blijven schrijven hihi!
    Ik ben benieuwd naar je eerste echte werkdag vandaag?(:
    Liefss Xxx Akke

  • 16 November 2013 - 23:02

    Sib:

    Ha, ha,
    Met zo'n blog ga ik nog meer van je weten dan wanneer je in Nederland bent...
    Dat je daar zit is inmiddels overal bekend: sprak vanavond Hilde Hogewoning (is de vriendin van Ritskes neef Henk) en die wist ook dat jij daar zit.
    Hoe is het eten? Is er ook Israëlische wijn?
    Groetjes, Sib


  • 17 November 2013 - 12:49

    Emiliek:

    Hé allerliefste Luuc,

    Wat fijn om te zien en lezen dat alles goed is gegaan! Ik heb echt nog onwijs dramatisch gedaan toen ik thuiskwam. Jeroen was zo bezorgd dat hij direct op de trein naar mij is gestapt haha. Nu kan ik het gelukkig al wat beter overzien. Ik ben erg benieuwd naar je kamer, heb je hem al een beetje ingericht naar jouw zin? Met 2736891 foto's en kneedgum kom je al een heel eind. We houden contact Luuc, ik ben al druk op zoek naar een smartphone MET WhatsApp! Ik denk aan je!
    Heel veel liefs, dikke koes ems

  • 18 November 2013 - 16:06

    Eric Meima:

    Wij kijken ook mee !!

    Groetjes Eric en Karin & kids

  • 18 November 2013 - 16:21

    Marije:

    Super dat je veilig bent aangekomen, Luca, en geniet van je tijd in het mooie Israël! Heel lekker dat je niet meteen aan het werk hoeft! Ik ga je missen op de vrijdagavonden!

  • 18 November 2013 - 22:46

    Marit:

    Hey Luca
    wat leuk om je zo te kunnen volgen. Fijn dat je reis goed gegaan is! Heel veel succes en plezier. We gaan je wel missen op Romans Twelve
    Liefs Marit

  • 19 November 2013 - 13:58

    Annemarie:

    Jaaaaaa je woont in Nine doors!!! BEST PLACE TO BE! De foto's zien er vertrouwd uit haha (-;
    Je avontuur is begonnen en wens je heel veel mooie momenten toe! Geef Wassilla een big hug van mij! Ze is een schat van een vrouw die met gemak omvormt tot je arabische mama. De daagjes housekeeping zijn misschien niet altijd de leukste maar het leed wordt gedeeld en verzacht met mooie reisjes en uitstapjes. Blijf niet te veel in de Nes Ammim bubbel en trek er lekker op uit! Sightseeing tips voor de omgeving (snel een mountainbike regelen, er is veel leuks!); de soek in Regba (markt die er 1x per week is geloof ik), de boulevard bij Nahariya (onwijs lekkere ijskoffie bij aroma) of ijsjes bij de yoghurt bar, onwijs lekkere humus in Abusnan, de supermarkt in Mazra, gezellige kibuutz Bet Haemek en de shisha bar bij Akko! Maak er iets moois van! Liefs en yom tov

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luca

Ik ben Luca Meima, 18 jaar oud en ik woon tijdelijk in Nes Ammim, een kibboets in Israël. Ik verblijf hier voor ongeveer acht en een halve maand om te werken en om het land te verkennen.

Actief sinds 12 Nov. 2013
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 13456

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

14 November 2013 - 25 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: